fredag 27 april 2012

Fredag!

Det känns som jag skriver ett sånt här inlägg varje fredag, men det är ju något magiskt med känslan en fredag och vetskapen om att man har flera lediga dagar framför sig. Denna helgen är dessutom långhelg, åtminstone för vissa. Faktiskt så är även jag ledig mån-tis, det där med klämdagar brukar annars inte existera för oss konsulter. Jag ska dock jobba några timmar hemifrån på måndag men det väljer jag att inte tänka så mycket på, långhelg it is!!

Kvällen idag blir nog lugn, ska träna med PT-Daniel först och sen är jag sugen på god mat och soffläge till Let´s Dance (jag säger bara Anton Hysén, mmmmm - känner mig tantsjuk!). Imorgon ska jag och sambon vara barnvakter till lilla brorsonen på 8 månader för första gången, ska bli mysigt! På söndag blir det födelsedagsbrunch hos sambons bror, och jag hoppas att sambons stora brorsdotter (hon fyller 7 i år!) är lika mysig som sist vi träffades. Jag inser med fasa att hon inte kommer vilja sitta i mitt knä sådär jättelänge till och njuter av varje stund hon fortfarande vill leka och mysa med fuskfaster. På Valborg blir det grillning hos goda vänner i deras koloni, härligt att komma ut "på landet", vilket det känns som fastän det är cykelavstånd dit. Jag längtar efter grillpremiär och oddsen är låga på att det blir karré och bearnaisesås på menyn, finns det något godare att grilla?! På tisdag är det sen dags att dra igång projektet, jag och väninnan ska träffas på brunch och jag kommer då ge henne hela nya kostupplägget och massor av recept! Nånstans här emellan tänkte jag få in lite träning också, det kanske låter som mycket planer men det är ju inga heldagsaktiviteter. Så det ska nog hinnas med lite sovmorgnar och goda frukostar också, det var längesen vi åt pannkakor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar