måndag 30 juli 2012

Veckans mat

Så var vardagen här igen, på gott och ont. En bra sak är att vi tagit tag i det där med veckoplanering igen. Vi brukar faktiskt göra det men den senaste tiden har varit lite rörig och stressig och vi har varit trötta så det har inte blivit av. Men nu efter semestern är vi fulltankade med energi och i full gång! 4 rätter planerar vi att laga denna veckan och smygstartade i söndags med ett storkok moussaka. Jag försöker variera maten och min tanke nu är att laga minst en vegetarisk, en mejerifri och en fiskrätt. Som inspiration brukar jag använda en kokbok i taget (tror jag har 8 LCHF-kokböcker!) och nu använder jag mitt senaste inköp: Anna Halléns bok LCHF för kvinnor. Annas första kokbok LCHF Husmanskost blev snabbt vår favorit i köket och nu är det kul att prova en ny. Alla veckans recept här hämtade därifrån, men oftast lite omgjorda eftersom Annas portioner är lite stora för mig och sambon =) 

Här kommer veckans meny:
- Moussaka serverad med sallad och paprika
- Grekisk snabblax serverad med broccoli
- Kycklingburgare med ajvardressing
- Avokadosallad med valnötter, soltorkad tomat och fetaost

Jag ska försöka lägga ut recept i veckan så kan den som vill härma nästa vecka! Men det är ju det där med sovtiderna också så jag får nog snällt stänga ner nu och ladda för en ny arbetsdag imorgon...

2 kommentarer:

  1. Mums vilka goda recept. Roligt med inspiration! Din blogg är verkligen toppenbra :) Önskar dig en fin dag!

    /Cissi

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Cissi, vad glad jag blir att du gillar min blogg! :) Ha en fin dag du med! Kram

    SvaraRadera