tisdag 17 april 2012

Surpuppa och dagens mat

Det verkade som att nåt hände på vägen hem för väl hemma så var jag så himla sur och fruktansvärt osugen på att träna. Men jag pallrade mig iväg ändå och trodde att träningen som vanligt skulle göra mig glad - men icke! Det gick segt och var tråkigt och det enda positiva med träningen var att kroppen till skillnad från igår kändes bra, så jag hoppas att det bara var något tillfälligt igår och ingen kommande förkylning. Men så är det ibland och de passen måste man också ta sig igenom, vill man ha resultat så kan man inte träna bara de roliga passen. Men lika stolt som jag är att jag vilade igår när kroppen inte kändes hundra, är jag att jag tog mig iväg idag fastän jag inte ville. Idag var det en dag jag behövde ta mig iväg, jag hade inte blivit gladare av att ligga i soffan. Men det är en svår balansgång det där och inte lätt att veta vilken dag man behöver vad. Jag önskar det fanns en genväg, men jag tror att enda sättet är att prova sig fram, vara uppmärksam på hur knoppen och kroppen reagerar, och våga lita på sig själv och göra rätt val.

Vi kör en dagens mat också:
Lunch: Lövbiffsrullader med LCHF-"risotto" (recept kommer!)
Mellis (ca 2 h innan träning): Kesellafluff
Middag: Lax med broccoli, cocktailtomater och Hollandaisesås (Lohmanders denna gången - god, men jag föredrar ändå Lallerstedts!)
After dinner: 1 nötboll (ja jag vet att jag sade att jag absolut inte skulle, men så var det bara en kvar och så var det ju lite synd om mig, och blablabla ni vet...)

Känns denna igen kanske? =) Riktig vardagsfavorit - enkelt, gott och nyttigt!

2 kommentarer:

  1. Det är ju faktiskt så att alla träningspass inte är roliga. Det tar emot, det gör ont, orken försvinner, motivationen bara dör. Ändå är det kanske just de passen som är de viktigaste passen, även om du den här gången inte kände dig piggare efteråt. Som du skriver, det är resultaten vi är ute efter och då får man bita ihop och ta sig igenom det som är tungt och jävligt. Nästa pass kommer kännas roligare!

    Själv längtar jag mest till att få träna över huvudtaget, men jag kommer verkligen inte fuskträna förrän halsen är bra. Kanske, kanske kan jag köra lite lätt till helgen. Innan dess blir det inte.

    Ha en finfin dag Tove! kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter klokt Cilla, vila kroppen och kör stenhårt sen när du är av med eländet! Ha en bra dag! Kram!

      Radera