söndag 29 april 2012

Söndag

Brunchen med sambons familj var supermysig och perfekt ur LCHF-synpunkt. Jag frossade i äggröra, bacon, rökt korv, leverpastej och annat gott. Vi hann hem till mina föräldrar också för en kopp kaffe, och i bilen på väg hem somnade jag som ett litet barn. Vi var inte hemma så sent, men jag var så trött och kroppen kändes seg efter träning 3 dagar i rad så jag bestämde mig för att skippa träningen. Jag tycker att jag blir bättre och bättre på att avgöra när jag behöver vila och när jag behöver en spark i baken. Jag tror att om man är uppmärksam på sin kropps signaler och provar sig fram så lär man känna sin kropp. Man får faktiskt ta en oplanerad vilodag utan att vara sjuk, det betyder inte att man är lat utan klok.

Istället för träning blev det handling inför Valborg, och nu är vi bänkade i soffan till en film. Kvällens mat blev samma som i fredags: entrecote, rättikagratäng, hemslagen bea, svampsås och sparris. Väldigt svårt att klaga på tillvaron. Särskilt som vi nu dricker ett glas rött till lite mörk choklad =) Hoppas ni haft en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar