tisdag 3 april 2012

Skön kväll

Träningsvärken är fortfarande brutal och jag har därför avbokat veckans alla träningspass med PT-Daniel. Förhoppningsvis är jag så pass återhämtad på torsdag att jag kan köra ett pass på egen hand och följa träningsschemat i högerkanten, i så fall får jag ändå till mina 3 styrkepass, men fokus för denna veckan är vila och återhämtning eftersom helgen var så intensiv.

Men inget ont som inte har något gott med sig - den avbokade träningen har gett mig välbehövlig luft i schemat och efter jobbet njöt jag av att i lugn och ro strosa omkring i mataffären och handla utan att behöva vara stressad för att jag har en tid att passa. Jag såg att de fått in den nya Fun light som är sötad med Stevia och kände mig tvungen att prova. Jag är inget jättefan av saft och tycker inte att vi ska sätta i oss för mycket söta saker eftersom det riskerar att hålla ett sötsug vid liv och eftersom sötsaker helt enkelt inte är något som bör ingå i vår vardag. Men ibland vill man ha något annat än vatten och ibland är man sugen på något sött. Därför tycker jag det är jättebra att det kommer naturliga produkter som kan ersätta alla konstigheter som säljs. Ikväll provar jag smaken Raspberry Pomegranate och den är helt okej! Inte lika god som "riktig" saft men ett helt okej substitut när man vill unna sig något extra.

 

Maten ikväll blev Pasta Carbonara à la LCHF, riktigt gott! Recept kommer imorgon. Nu ska jag ta en varm dusch innan det är läggdags - natti natti!

1 kommentar:

  1. Kul att Stevia har gjort intåg och blivit så populärt på så här kort tid. Bra där. Är också lite sugen på den saften så ska kolla in den, skönt att slippa allt onaturligt sötningsmedel...

    SvaraRadera