måndag 16 april 2012

Sjuk?

Det blev faktiskt inget FitnessCamp idag, jag vaknade upp och kände mig tjock i halsen och har resten av dagen känt mig seg och haft lite huvudvärk. Eftersom sambon varit förkyld i en vecka bestämde jag mig för att skippa träningen fastän jag på eftermiddagen kände mig något bättre. Jag tänker att det är bättre att missa ett träningspass än att riskera att missa 3-4-5 träningspass om jag blir sjuk. Man blir tydligen klokare med åren trots allt. Om inte annat så kände jag genast att det psykiskt var ett bra val. Tanken att som vanligt stressa iväg till träning och komma hem sent var inte alls lockande idag, medan tanken på att få vara hemma och ta det lite lugnt gav mig ro i själen. Man ska inte underskatta det där. Att behöva lite lugn och ro ibland är inte att vara "lat", som den duktiga flickan i mig ibland fortfarande tycker. Men den duktiga flickan får snällt knipa käft, jag har med åren lärt mig att hon inte har speciellt mycket vettiga saker att komma med!

1 kommentar:

  1. Vi verkar må lite likadant du och jag. Tråkigt. Jag tycker att du gjorde ett mycket smart och bra val som valde att stanna hemma. Jag resonerar precis som du. Hellre att vara hemma en, två dagar frivilligt än att behöva missa massa ofrivilliga pass för att man tränade och blev mer sjuk. Inte aktuellt.

    Vad gäller din utmaning om low carbs förträfflighet så kör bara på som du brukar. När du är bättre kan du träna på och ge järnet :) Jag har aldrig mått bättre än när jag drog ner på kolhydraterna. Jag äter förvisso mer kolhydrater än vad du gör och har hittat min balans, men jag mår sjukt mkt bättre. För mig har det blivit sådan stor förändring att jag inte kan se mig själv någonsin gå tillbaka bröd och pasta i mängder. Jämt liksom.

    Hoppas att du mår bättre snart igen. Hoppas jag mår bättre snart igen så vi kan träna och peppa varandra. I maj är det peppvecka igen :) Kram på dej!

    SvaraRadera