tisdag 10 april 2012

Nu kör vi!

Jag har precis kommit hem från jobbet och sitter och stirrar rakt fram med tom blick, känner mig så trött, så trött... Men jag vet att träning är just det jag behöver och tänker: Fake it 'til you make it! Det blev ingen träning förra veckan och det är därför jag är ur gängorna. Först hade jag sån galen träningsvärk efter konventet att det inte varit möjligt, och sen hann jag helt enkelt inte. Jag hade väl kunnat klämma in några träningspass om jag stressat ändan av mig, men sånt sysslar jag inte med längre. Inte. Värt. Det. Men därför sitter jag här och tittar på regnet och vill helst av allt krypa ner i soffan under en filt, men så blir det inte för nu är det dags för hårdsatsning! 

Sommaren närmar sig med stormsteg och jag är fortfarande rätt så långt ifrån den kropp och den form jag vill ha tills dess. Jag har anmält mig till en ny säsong av FitnessCampet som drar igång på torsdag och pågår i 6 veckor, så det känns väl väldigt lämpligt att ha en fokusperiod på just 6 veckor med början denna? Träningsupplägget är 3 styrkepass och 2 FitnessCamp per vecka. Kosten är som vanligt LCHF men med färre undantag än det varit senaste tiden, och periodisk fasta (ingen frukost) måndag-fredag. Någon mer som känner för att satsa lite extra under 6 veckor och hitta sommarformen innan sommaren är över (för en gångs skull)?? Tänkte väl det - nu kör vi!!

1 kommentar:

  1. Jag blev helt rädd. Är det bara sex veckor till sommaren! Sen förstod jag vad du menade. Sicken tur! Denna kroppen är inte i Beach 2012-form på sex veckor. Men jag är i alla fall helt på att köra hårt!

    Sen tycker jag att passet man kör efter ett uppehåll inte är hälften så jobbigt som det är att bara ta sig till gymmet.

    SvaraRadera