måndag 9 april 2012

Nervous breakdown

Ja dagen började ju väldigt harmoniskt, och slutar likadant, men däremellan har det varit lite kaotiskt och jag är imponerad av mig själv att jag ändå lyckats hålla mig lugn. När vi sett klart på Gladiatorerna fick sambon för sig att vi skulle borra upp vår nya tavla, som består av 10 små tavlor, vid kortändan av vårt matbord. Han gick inte att stoppa så det var bara att sätta igång och resultatet blev väldigt bra!

 

So far so good. Sen skulle jag bara gå iväg till kvartersbutiken och köpa Expressens LCHF-bilaga, men de hade inte den så jag knatade vidare. Till sist var jag framme vid matbutiken där vi brukar handla, jag började fundera över vad vi skulle äta och insåg att det var lika bra att handla när jag ändå var där. LCHF-lasagne ville jag prova. Så jag handlade två fulla kassar och gick hem igen i regnet. Sen satte jag igång med mitt jättestorkok, det blev väl sisådär 14 portioner bara... LCHF-pastan som gick så smidigt att göra i förra veckan ville nu inte lossna från bakplåtspappret så jag fick skrapa av den med en stekspade. Jag vill inte ens veta hur många timmar jag stod i köket. Men färdigt blev det till sist och gott blev det också, kanske den godaste köttfärssås jag gjort! Mätta och nöjda ser vi nu på Alcatraz, spännande!

1 kommentar:

  1. Med förklaring till bilden kändes det hela lite bättre. En kaosdag, men ändå en bra kaosdag. Jag har också stått i köket i flera timmar och grejat. Det är roligt :) Men nu när klockan börjar närma dig midnatt känner jag hur trött jag är. Sängen väntar.

    Kram på dej!

    SvaraRadera