onsdag 4 april 2012

Mer periodisk fasta och dagens mat

Jag har fått lite frågor om periodisk (intermittent) fasta och vad jag äter. Nu har jag ju bara provat fastan en dag hittills så jag är inte direkt någon expert =) Men med mitt upplägg att skippa frukost brukar man prata om att äta under 8 timmar och fasta i 16 h per dygn. Så noga kommer jag inte vara. Jag tror inte att de hade klockor på stenåldern heller, utan då åt de nog när de hade mat. Jag kommer äta middag på kvällen, vilket brukar bli vid 19-20-tiden. Sen kommer jag inte äta något förrän till lunch nästa dag vid 12-tiden. Sen kommer jag äta mellanmål om jag ska träna, eller om jag är hungrig, och sen middag och sen fasta igen. På helgerna kommer jag inte köra detta, fast på helgerna brukar vi oftast ändå äta större frukost och hoppa över lunchen, så det blir också en variant på periodisk fasta, men kortare.

Idag hade jag ingen matlåda för det blev bara en portion över av gårdagens pasta, och ikväll träffade jag kompisar och såg på film, alla tog med hämtmat. Så kosten har inte varit så genomarbetad, men såhär såg det ut:
Lunch vid 12: Sallad med skinkröra, bacon och keso
Mellanmål vid 16.30: En näve torrostade salta mandlar
Middag vid 19: Kebabsallad med fetaost

1 kommentar:

  1. Hej!

    Nu blev jag alllt sugen att testa jag med)
    är det ok att dricka de timmar man fastar?
    vatten och kaffe isåfall...
    och tänkte även höra om du vet om det är en bra sak att dricka proteinshake om man vill gå ner med lchf? ( isåfall en shake med minimalt med kolhydrater)
    låter som du hade en toppenhelg i stockholm!!
    hade lätt åkt dit med missade tyvärr det helt(

    ha det gott !!

    /lisette

    SvaraRadera