onsdag 11 april 2012

Matrevolution på jobbet!

Jag känner mig ofta tjatig och tråkig på jobbet för det blir ju ibland kostdiskussioner, och det är inte jag som tar upp dem men jag står ju för vad jag tycker och kan inte ljuga när jag får frågor om hur jag äter och varför. Men, det verkar ge resultat så så hemsk är jag nog inte trots allt!

I höstas fick jag en kollega att börja med LCHF och han har nu gått ner över 20 kg och har 5-10 envisa kilon kvar som jag försöker hjälpa och peppa honom att bli av med. På fredag kommer en annan kollega att börja, hon har länge varit nyfiken men skeptisk och nu ska hon ge det en chans. Och idag berättade en tredje kollega att han började i förrgår efter att ha sett programmet "Älskling du har blivit en tjockis". How about that??! Jag ska nog omvända dem allihop tids nog!

Skämt åsido så tycker jag att alla får äta som de vill, men jag tror inte att gluten och margariner är hälsosamt och jag tror att många har stora hälsovinster att göra genom att skära ner på kolhydratintaget, skippa alla lightprodukter och sluta vara rädda för naturligt fett. Kan jag sprida det budskapet och få andra att må bättre så är det helt underbart! För egen del så är det ju väldigt roligt att få ha kostdiskussioner med intresserade människor på jobbet, och jag bara längtar efter att få höra hur de mår på sin nya kost!

1 kommentar:

  1. Så roligt Tove :) De där diskussionerna är ju som tidigare sagt jobbiga men om de faktiskt leder till nytänk får vi helt enkelt ge oss in i dem. Jag har märkt att en del på jobbet gärna vill prata kost och motion med mig. Kanske en form av nyfikenhet, men kanske också ett sätt att peppa sig själva att komma igång. Jag vet inte.

    Du får uppdatera hur det går för dina kollegor. Ha en bra dag på jobbet. Kramar!

    SvaraRadera