måndag 16 april 2012

Kesellafluff

Cilla har länge talat väl om sitt Kesellafluff men först idag fick jag tummarna loss och provade, och oj vad gott det var! Jag älskar ju min Kesellafrukost och trodde det skulle vara gott, men såhär gott, det trodde jag inte. Det här kommer jag göra fler gånger, har många fler smakvarianter jag vill prova! Näst på tur står chokladproteinpulver och sockerfritt hasselnötsextrakt - borde bli gott! Idag blev det en fräsch variant med vanilj, hallon och granatäpple:

1-2 portioner
1 äggvita
1 burk Kesella 1%
1 msk proteinpulver med vaniljsmak
1 msk Fun light stevia Raspberry Pomegranate
ca 1 dl frysta hallon
ca ½ dl frysta granatäpplekärnor

Vispa äggvitan till hårt skum, tillsätt sedan Kesella och smaksättning och vispa tills det är slätt. Ät och njut, och förundras över att något så proteinrikt och nyttigt kan vara så gott! Passar perfekt som frukost, mellanmål eller kvällsmål och kommer garanterat bli en ny favorit!

3 kommentarer:

  1. Åh, det låter ju super! Går genast ut i köket och testar den där hasselnötsvarianten. Återkommer snart! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad har du för hasselnötsextrakt och vart får man tag i det??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt mitt på LCHF-butiken, men ska jag vara ärlig så är det inte jättegott =/ Konstgjord hasselnötssmak liksom, jag som hade så högtflygande glassplaner. Men det finns andra att få tag i, kanske på hälsokosten eller bodystore.se?

      Radera