fredag 20 april 2012

Fredag med receptmaraton

Godmorgon!

Äntligen fredag igen! =D Ikväll blir det en riktig Svenne-fredag med myskläder, hemlagad pizza (LCHF style of course), Let's dance och troligtvis somna i soffan. Ska bli så skönt, jag älskar hemmafredagar! Jag hade en tanke att gymma men kroppen är trött och ska få välbehövlig vila, så jag sparar träningen till imorgon. Jag körde benpasset from hell med PT-Daniel i onsdags och igår var det FitnessCamp, så mina ben är minst sagt möra...

Jag har förberett ett litet receptmaraton till er idag, tänkte att det kunde passa såhär en fredag. Under dagen kommer det upp recept på den 3-rätters vi åt i lördags, jag kan intyga att allt var väldigt väldigt gott!

Vad händer hos er i helgen? Träning? Matexperiment? Bara mysa och ta det lugnt?

3 kommentarer:

  1. Till helgen skall det fortsättas bygga altan. Planerar att hinna med en riktig långpromenad på lördagen, och ett gympass på söndagen.
    Hoppas du får en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Kul med recept, man kan aldrig få nog med matinspiration :)
    Själv tänkte jag eventuellt lyxa till det i helgen med en hemmagjord vaniljglass med kakdeg i en LCHF-tappning. Har en känsla av att det kommer bli supergott för glass är ju allt som oftast det :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar receptmaraton :)

    Min helg kommer mest att bestå av jobb. Jag har muntliga NP att rätta och måste vara färdig innan det drar igång på allvar med läsförståelse och skriftlig framställning nästa vecka. Jag har jobbat bra i veckan och är färdig med en klass. One more to go så att säga. I övrigt hoppas jag att kunna träna lite i helgen. Jag ska ta mig till apoteket och inhandla nässpray. Mitt är slut och jag tror att jag kände mig så sliten och däven i morse för att jag inte kunnat andas bra i natt. Ha en riktigt skön hemmafredag och njut av kvällen :) Kram på dej finaste Tove!

    SvaraRadera