torsdag 29 mars 2012

mf Hälsokonvent 2012

Imorgon bär det iväg! Äntligen är det dags för mitt första Hälsokonvent! Det anordnas av mf-gruppen med Jonas Bergqvist i spetsen och har tema naturlig mat och naturlig träning. Det pågår lördag-söndag och innehåller 5 föreläsningar och 8 träningspass, det kommer bli intensiva dagar! Träningspassen jag kommer få prova på är CrossFit, Löpträning, Funktionell yoga, Tribalyoga, Tabataträning, PT i grupp, Skipping, Funktionell styrketräning och Zumba. Jag ser mest fram emot CrossFit, Tabata och Yoga-passen. Crossfit och Tabata har jag varit sugen på att prova och jag har tidigare tränat en del PowerYoga men det var längesen nu och jag saknar det! Föreläser gör Andreas Eenfeldt (Kostdoktorn), Bitten Jonsson, Katrin Zytomierska, Rune Larsson och Jonas Bergqvist. Andreas Eenfeldt är en av mina "idoler", Matrevolutionen är en fantastisk bok och han är så kunnig och klok. Jonas Bergqvist har precis gett ut en bok om LCHF och träning som jag inte hunnit köpa än men definitivt kommer att köpa och sluka. Den handlar om hur man bäst anpassar sin LCHF-kost för att optimera sina träningsresultat, det kan vara positivt med en lite större mängd kolhydrater än strikt LCHF vid hård träning, om man intar rätt sorts kolhydrater vid rätt tidpunkt och rätt anpassat till den träning man utför. Spännande!!

Till råga på allt så åker jag tillsammans med Åse som jag i höstas gick på kostrådgivning hos. Hon är precis så härlig som hon verkar på sin blogg, vi klickade direkt och jag ser verkligen fram emot att tillbringa en hel helg med henne! Dessutom ska hela grejen bli så otroligt häftig - att i två dagar enbart hänga med likasinnade och utbyta tankar, idéer och motivation. Gissar att det kommer vara en ganska trött Tove som släpar sig i säng sent på söndag kväll när jag kommer hem. Ska försöka blogga under helgen men vet inte hur mycket tid jag kommer att ha. Loooovar i alla fall att dela med mig av allt nytt jag lär mig!

Nu ska jag försöka avsluta min packning och komma i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar