måndag 12 december 2011

Bästa passen hittills!

De två senaste träningspassen med PT-Daniel har varit de bästa hittills! Jag vet inte vad som hänt, men allt flyter på så himla bra. Kanske har min kropp vaknat till liv igen efter träningsuppehållet när jag var sjuk, och kanske kanske börjar jag äntligen komma i någon slags form??! Eller åtminstone början till form =) Hur som helst är det just nu ännu roligare att träna än vanligt, och jag passar på att njuta av känslan!

I lördags var det styrketräning framsida + triceps på schemat och till skillnad från passet i tisdags så kändes allt bara roligt och bra. Inga negativa tankar, jag körde på och fick prova nya övningar och fick också prova att köra ett drop-set när jag körde benpress. Kul att prova nya saker, och minst sagt en konstig känsla att ha en vikt som är mycket lägre än jag brukar ha, och känna att det inte är tungt, men ändå bara bränner det i benen. Musklerna fick vad de tålde helt enkelt!

Igår var det dags för Core som jag fortfarande alltid våndas inför. Det kändes inte direkt bättre när Daniel informerade mig om att vi skulle testa min kondition... 2 km på snabbast möjliga tid stod på agendan (Coopertest), och jag fick kämpa hårt med tankarna eftersom jag visste vilket jävelskap som väntade mig sedan och att jag skulle vara helt slut redan när passet började. Jag lurade mig själv ganska framgångsrikt att konditionstestet var det enda på agendan och pinnade på. Min tid blev 11 min och 30 sek om jag minns rätt, vilket gav mig värdet 36 och därmed snubblade jag precis in på medel-delen av skalan, men gränsar till under medel. Inte ett strålande resultat med andra ord, men ett bra startvärde, härifrån ska det ju bara bli bättre. Kul att ha något att jämföra med om ett tag!

Core-passet då? Jo, till min stora glädje fick jag ett helt annat pass än det jag brukar köra och det var riktigt roligt! Fick lite skäll för att jag "smygvilar" mellan övningarna, men jag skärpte till mig och bytte snabbt som attans till nästa övning. Daniels onda öga vill man undvika!! Förra veckan blev således en grym träningsvecka med rejäl träningsvärk som följd i större delen av kroppen idag, härligt! Träningssuget är definitivt här och jag längtar redan till nästa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar