fredag 18 november 2011

Äntligen!!

Igår var det äntligen dags att träna med PT-Daniel igen! Som jag längtat! Jag har ju varit sjuk och allt möjligt elände så jag har fått ställa in pass efter pass. Vi har diskuterat varför jag mått som jag gjort och det står ganska klart att det är stress och sömnbrist som är boven i dramat, och anledningen till stressen är att jag strävat efter 5 pass/vecka. Uppenbarligen funkar det inte för mig just nu att träna så mycket, så vi har bestämt att det från och med nu är 3 pass som gäller, på obestämd framtid. Istället ska vi (läs: Daniel) se till att göra de pass jag kör så effektiva som möjligt och jag kommer träna med honom 2-3 ggr per vecka för att öka chanserna att uppnå de resultat jag vill ha även med färre träningspass.

När jag valde att träna med PT var min förhoppning att hitta en person som ser till min hälsa i stort och inte bara fokuserar på träningspass och repetitioner och vikter. Daniel uppfyller alla mina förväntningar genom att anpassa träningen efter min livssituation och genom att vara den som drar i handbromsen när jag vill mer än min kropp klarar av.

Så till gårdagens pass! Vi tränade framsida och triceps och som alltid blev det lite bonusövningar, igår i form av jägarvila ("stolen" mot vägg) och plankan bland annat. Det var sjukt jobbigt och benen skakade, men det var så skönt att kunna ta i ordentligt igen och roligt att slippa träna själv. De senaste passen jag gjort på egen hand har varit rätt tråkiga, så det var kul med en nytändning! Idag är träningsvärken tillbaka efter några veckors frånvaro men jag njuter verkligen av den och längtar redan efter nästa veckas träning!

1 kommentar:

  1. Jag råkade ut för samma sak när jag pressade på för hårt! Besvikelse och slarv gjorde att jag inte riktigt klarade av det och helt enkelt la ner en bit in på sommaren. Tyvärr orkade jag inte ens diskutera det hela med Daniel, kände mig bara slö och dålig istället :) När jag väl kom tillbaka fick vi bryta efter ett halvt pass eftersom jag var nära att svimma, vi snackar att jag blev tvungen att LÄGGA mig ner på golvet med benen upp mot väggen! Men jag repade mig relativt snabbt... Så oavsett vad, om du behöver paus eller vad som helst så går det snabbt att komma tillbaka!

    Lycka till!

    SvaraRadera